Κυριακή, 1 Απριλίου 2007

Μπελουσιώτης απ' τη ...Κυψέλη;

Γιατί τα κρεμμύδια να είναι μπελουσιότικα ενώ παράγονται στην Κυψέλη;

Πολλοί φίλοι μη Ζακυνθινοί που επισκέπτονται την «Κυψέλη» παθαίνουν μια σύγχυση με τις λέξεις Μπελουσιότης, Μπελουσιότικο που χρησιμοποιούν (ευτυχώς) ακόμα οι ντόπιοι.
Η ισοπεδωτική της ,προ 40 χρόνων, πολιτική της δικτατορίας δεν κατάφερε να εξαλείψει το παλιό και τόσο προσδιοριστικό όνομα του όμορφου αυτού χωριού. Στην Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες χωριά με αυτό το Ελληνικό (!) όνομα. Καιρός να αρχίσει μια εκστρατεία για επαναφορά του μοναδικού ονόματος του χωριού αυτού. Εγώ αρχίζω τώρα και πιστεύω ότι πολλοί θα ενδιαφερθούν.
Μπελούσι (το), χωριό του Δήμου Αρκαδίων γνωστό για τις καθαρές και μη οργανωμένες παραλίες του και τα νόστιμα και μοναδικά μπελουσιότικα κρεμμύδια.

Νικόλας Τσαφταρίδης
Μπελουσιότης από τη μεριά τση μάνας μου

Με αφορμή το ερώτημα του φίλου μου του Νικόλα, θυμίζω παρόμοιες περιπτώσεις άλλων ζακυνθινών χωριών:
  • Το Κούκεσι που έγινε Καλλιθέα
  • Το Ρόιδο που έγινε Αμπελόκηποι
  • Ο Πισινόντας που έγινε Παντοκράτορας
  • Το Κοιλιωμένο που αντιστάθηκε και δεν έγινε ποτέ Άγιος Νικόλαος

3 σχόλια:

oneiromageiremata είπε...

...και το γνωστό αστείο σε νηπιαγωγείο στο Μπελούσι: πώς λέγεται το σπιτάκι που ζουν οι μέλισσες; ρωτάει η δασκάλα. Ελάτε! Τα παροτρύνει, Οπως το χωριό εδώ! Μπελούσι απαντούν όλα τα παιδάκια!

Χωραΐτης είπε...

Καλό! Δεν το είχα ακούσει.
Αλήθεια τι έγινε με το δικό σου blog; Γιατί χάθηκε;
Ας ευχηθούμε καλή ανάσταση ή ανασύσταση και σ' αυτό...

oneiromageiremata είπε...

Το δικό μου μπλογκ;;; Το δικό μου ζει και βασιλεύει!!!