Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2007

Στράντα Μπεν Μαρί


Το λιμάνι που ξέρατε εσείς και οι προγόνοι σας πάπαλα! Πολλές απ’ αυτές τις ωραίες πλάκες τις σμιλεμένες απ’ το κύμα και από τα ανά τους αιώνες νυφοπάζαρα, είναι ήδη μαρκαρισμένες και ονοματισμένες . Το ίδιο και οι όγκοι γερακόπετρας πολλοί εκ των οποίων θα θυσιαστούν για να προσδώσουν την απαιτούμενη πατίνα του χρόνου στις νεοπλουτίστικες αρχιτεκτονικές μας επιλογές. (Εδώ δεν κολώσανε να ξηλώσουνε ολόκληρο γεφυράκι στο Τσιλιβί, θα αφήσουν αυτά που θα τα βρούνε έτοιμα ποστιασμένα)
Θα αποκτήσουμε όμως πάρκιγκ, ο αντίλογος. Ναι όμως για πόσο καιρό; Αν σκεφτείτε ότι σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου συγκοινωνιών κάθε μέρα βγαίνουν στους δρόμους 10 καινούργια αυτοκίνητα, δηλαδή 300 το μήνα, δηλαδή 110.000 το χρόνο, υπολογίστε.
Αν πάμε έτσι κάθε χρόνο θα πρέπει να μπαζώνουμε και 1τ. χιλιόμετρο θάλασσα.
Ναι αλλά θα πλατύνει ο δρόμος θα μου πείτε. Ωραία και; Πλάτυνε ο δρόμος από τον Άγιο μέχρι το τουριστικό περίπτερο και μετά; Θα μπούμε στο χωνί μεταξύ Φοίνικα και Μουσείου ή στη γέφυρα στο ποτάμι και θα έρθουμε πάλι στα σέστα μας.
Εκτός αν το θέμα είναι ότι δεν φτάνει ο χώρος για τα τραπεζάκια των διαφόρων καφέ. Βλέπετε έχουν κλείσει με νάυλον όλο το πεζοδρόμιο από τη μία πλευρά και τους λείπει φαίνεται εξωτερικός χώρος για τους ρομαντικούς πελάτες και τους καπνίζοντες. .
Πάντως για αν μιλήσουμε σοβαρά, η μόνη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού είναι ο περιορισμός της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης και όχι η δημιουργία ευνοικών συνθηκών για την αύξηση της χρήσης του , κάτι που μόνο τις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων εξυπηρετεί. Βέβαια κάτι τέτοιο σε αντίθεση με το μπάζωμα της θάλασσας, προυποθέτει εκτός των άλλων και πολιτικό θάρρος …Για να μη μιλήσουμε για ποιότητα κατασκευής σε περίπτωση που γίνει τελικά το έργο. Θυμηθείτε μόνο τα έργα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο νησί και μπορείτε να φανταστείτε τι μας περιμένει. Και μετά αν πάμε να διαμαρτυρηθούμε θα μας πούνε, όπως έγινε και με τις πλάκες στο δρόμο του αεροδρομίου που δεν έβαλαν ούτε ένα πλεγματάκι από κάτω, ότι το έργο γίνεται σύμφωνα με τη μελέτη και δεν μπορεί να αλλάξει.

2 σχόλια:

pilarinos babis είπε...

Καλά τα λες.Η λύση που προτείνεται είναι παροχημένης αντιλήψεως και δεν είναι λύση, απλώς θα γίνει άλλη μια προχειρότητα, θα μοιραστούνε λεφτά στα λαμόγια, η πόλη θα γίνει ένα υπαίθριο πάρκιν και θα γεμίσουμε μπετό.Το ΙΧ πρέπει να μείνει έξω απο τη πόλη.Το θέμα είναι πολύ σοβαρό.

oneiromageiremata είπε...

Η άποψή μου είναι ότι: ο πεζόδρομος θα έπρεπε να είναι πεζόδρομος (όλο το χρόνο), η παραλία αξιοποιημένη, τα αυτοκίνητα λιγότερα και οι πεζοί περισσότεροι. Πως θα πειστεί ο ζακυνθινός να παρατήσει το αμάξι του όμως; Προσωπικά δε με πειράζει να περπατήσω κι ένα χιλιόμετρο για να κανω τη δουλειά μου. Ακόμα και να γίνεις αυτό που λες στην παραλία δε θα με πείραζε αν γίνει σωστά. Το θέμα είναι ότι πρέπει να εξασφαλιστούν πάρκιν (όχι ιδιωτικά) και επιτέλους αυτή η πόλη να είναι ανθρώπινη ΚΑΙ για μας που ζούμε εδώ. ¨οχι μόνο για τους τουρίστες (βλέπε πεζόδρομο).